לפרטים חייגו:
073-215-8309

קבלן רשום





    תעודת קבלן רשום

    קבלן מוכר – למה ולמי? 


    במאמר זה נסקור סקירה קצרה על פני שוק הקבלנים המוכרים הרשומים כיום בישראל את היכולות הנוספות שמעניק רישיון קבלני מוכר לביצוע עבודות ממשלתית.
    למי זה מתאים ואיך זה עובד?



    למה ולמי כדאי להיות מוכר?

    כמו קבלן רשום בפנקס הקבלנים גם קבלן מוכר לעבודות ממשלתיות היינה תעודה מקצועית הניתנת על ידי מוסדות המדינה המעידה על יכולותיו של הקבלן לבצע עבודות מסוימות שקבלנים אחרים לא יכולים לגשת אליהם.

    אדגיש כי לאורך כל המאמר אשתמש במילה קבלן אך אין הכוונה לקבלן קטן דווקא אלא גם לחברות קבלניות גדולות במשק ולצורך הנוחות של השימוש בביטוי קבלן מוכר

    עבודות מול גופים כגון: בזק חברת חשמל תאגידי מים, רשות הנמלים, רשויות ומועצות מקומיות האומנם דורשים בדרישות סף של המכרזים שלהם רק תעודה של קבלן רשום המותאם בסיווגו לטיב המכרז המבוקש.

    גופים כגון משרד הבטחון משרד ראש הממשלה משרד הבינוי והשיכון (מכרזי חברות מנהלות) רשות מקרקעי ישראל ועוד אלו הם גופים שהם רשויות של משרדי הממשלה יידרש הקבלן להציג גם תעודת קבלן מוכר כחלק מתנאי הסף, במקרה זה תעודת קבלן רשום בלבד לא תספיק.

    כאשר קבלן רשום מגיש בקשה להירשם גם קבלן מוכר למעשה הוא חושף את עצמו למעגלי עבודות אותן התרגל עד היום לקחת עד היום כקבלן משנה לביצוע העבודה כאשר הקבלן הראשי הוא למעשה קבלן מוכר לביצוע עבודות ממשלתיות ולרוב עד דרגת סיווג גבוה כמו 3,4 או 5 שהיא דרגת ביצוע בלתי מוגבלת.

    אותו קבלן ראשי היה הוא זה שלמעשה מתמודד על המכרז מול אותה משרד ממשלתי ובכך זוכה בעבודה ומעביר אותה לביצוע על ידי קבלני משנה, לעיתי מבצע הקבל הראשי "beck to beck"  גלובלי על כל מפרט העבודה של המכרז ולעיתים מחלק אותה בין מספר קבלני משנה לפי שיקול דעתו.


    למי זה מתאים?

    קבלן מוכר למעשה האוטוריטה הגבוהה ביותר לקבלנים, התעודה "היוקרתית" ביותר אשר בה יכול קבלן להירשם בישראל ולכן הקהל הטבעי להירשם ולהשיג אליהם תעודה זו הם קבלנים אשר כבר דיברנו עליהם "קבלני המשנה" אם אתה קבלן משנה שעובד כבר בעבודות שהתקבלו במכרז של עבודות ממשלתיות זה מותאם לך 100% , שהרי אתה כבר עובד במערכת ומתנהל בביצוע עבודות מסוג זה.

    אם אתה סוג הקבלן מסוג זה שדברנו עליו כרגע אז גם תיק העבודות הנדרש לצורך השגת הרישיון קבלן מוכר ככל הנראה מתאים להגשה למנהלת הקבלנים המוכרים ולאשר אותך כקבלן רשום לפי הסיווג בו צברת ניסיון.

    למי לא מתאימה התעודה?

    תעודת קבלן מוכר לא מתאימה לקבלן עצמאי חדש בתחילת דרכו שעדיין לא נמצא במחזור עבודות משמעותי וטרם ביצע עבודות ליבה ומכלול של אותו תחום בו הוא עוסק , לאחר ביצוע של מספר פרויקטים אותם יבצע תהיה לו זכאות לרישום.

    רוצה להיות קבלן רשום? אנחנו הכתובת!



      מאמרים  בנושא

      קידום אתרים בגוגל קידום אתרים בגוגל